...

Ürgüp Sebahat ve Erol TOKSÖZ Turizm Meslek Yüksekokulu

2025 - YKS EK YERLEŞTİRME İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ADAYLARIN KESİN KAYIT İŞLEMLERİ
07/10/2025

Üniversitemize 2025-YKS Ek Yerleştirme ile kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri;

10-17 Ekim 2025 tarihleri arasında yapılacaktır.  (11-12 Ekim 2025 Cumartesi-Pazar günü kayıt yapılmayacaktır.)  10-12 Ekim 2025 tarihleri arasında  öğrencilerimiz e-devlet (https://www.turkiye.gov.tr/ ) üzerinden kayıtlarını online olarak yapabileceklerdir. E-devlet üzerinden Üniversitemize kaydını yapamayanlar ise kayıtlarını 10-17 Ekim 2025 tarihleri arasında şahsen veya kanuni temsilcileri aracılığı ile Üniversitemiz Akademik birimlerine lise diplomasının aslı ile birlikte mesai bitimine kadar yapabilecektir. 

Bu adrese E-Devlet şifresi ile girerek, ‘E-Hizmetler’ sekmesinden açılacak sayfanın sonunda yer alan ‘Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ başlığı altındaki ‘Üniversite E-Kayıt’ sekmesinden kayıt işlemlerini tamamlayabilirler. Kayıt işleminden sonra mutlaka kayıt yapıldığına dair belge alınmalıdır.

E-Kayıt Yaptırarak Üniversitenize kayıt oldum şahsen gelerek evrak teslim etmeme gerek var mı?

Bu yöntemle kayıt işlemini tamamlayan öğrencilerin Üniversitemize kayıtlarla ilgili olarak gelmelerine veya herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.

E-Devlet Şifremi Nereden alabilirim?

E-devlet şifresi, şahsen başvuru ile üzerinde T.C. Kimlik Numara’sının bulunduğu fotoğraflı kimlik (nüfus cüzdanı, pasaport veya ehliyet) ibraz edilerek yurt içinde PTT Merkez Müdürlükleri’nden veya yetkili şubelerinden alınabilir. 

E- Kayıt yaptıramıyorum ne yapmalıyım?

T.C. Kimlik Numarasına sahip olmama, Yurtdışında bulunduğundan e-devlet şifresi alamama,  Halen bir başka yükseköğretim kurumuna kayıtlı olma, Lise mezuniyeti e-okul üzerinden teyit edilememe gibi nedenlerle e-devlet üzerinden e-kayıt işlemini yapamayan adayların kayıt işlemi Üniversitemiz akademik birimlerinde yapılacaktır.

Eksik bilgi ve belge ile kayıt yapılmayacaktır.

Şahsen kayıtlarda adayların lise diplomalarının asıllarını getirmeleri gerekmektedir.

Liseden mezun olamadım tek ders sınavına veya bütünleme sınavına gireceğim kayıt yaptıramayacak mıyım?

Üniversitemize kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihi mesai bitimine kadar ibraz etmeleri gerekmektedir. “Açık Öğretim Liseleri” öğrencilerinden Üniversitemize yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihi mesai bitimine kadar ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

NOT: Üniversitemiz 2025-2026 Eğitim-Öğretim yılı 15 Eylül 2025 tarihinde başladığından 2025 YKS Ek Kontenjanla yerleşen öğrencilerimizin Üniversitemize kayıtlarını yaptıktan sonra, ders kayıtlarını yaparak derslerine devam etmeleri gerekmektedir.

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS KAYITLARINDA ÖĞRENCİLERİN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER

1-) Ders Kayıt İşlemleri

* 10-17 Ekim 2025 tarihleri arasında Üniversitemiz bünyesindeki bütün Fakülte/Meslek Yüksekokulu ve hazırlık sınıfı öğrencilerinin https://ubys.nevsehir.edu.tr web adresinden ders kayıt işlemlerini yapmaları ve danışman onayına göndermeleri gerekmektedir.

*Ders seçiminizi 10-17 Ekim 2025 tarihleri arasında yapmalısınız. Ayrıca, aynı anda iki farklı diploma programında kaydı olan öğrenciler katkı payı ücretini, ikinci öğretim öğrencilerimiz ise öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra ders kaydını yapacaklardır.

*Ders seçimi yapacak öğrenciler “Öğrenci Bilgi Sistemi - Öğrenci Ders Seçimi Kayıt yenileme / ÖĞRENCİ DERS SEÇİMİ KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ” ekranına girerek ders seçimlerini yapacaklardır. Ders seçimlerini yapan öğrencilerimiz ekranın sağ üst köşesinde bulunan kaydet sekmesine tıklayarak danışman onayına göndermeleri gerekmektedir. Danışmanınızın onayından sonra ders kayıt işlemleriniz gerçekleşmiş olacaktır. Ayrıca öğrencilerimiz “https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/b32d566c738c358129c43f55780af03a/ogrenci-kullanim-kilavuzu-tamami-20.05.2016-3.pdf” bağlantısındaki tanıtım kılavuzunu okuyarak ders seçiminin nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olabilirler.

2-) Katkı Payları / Öğrenim Ücretlerinin Ödenmesi

* Katkı Paylarınızı (aynı anda iki farklı diploma programında kaydı öğrenciler) 10-17 Ekim 2025 tarihleri arasında 11 haneli T.C kimlik numaranız ile Türkiye’nin her yerindeki Ziraat Bankası şubelerinden ödeyebilirsiniz.

(Bankamatik ile katkı payı/öğrenim ücreti yatıracak öğrenciler anlaşmalı üniversiteler kısmından ödeme yapmaları gerekmektedir.) Havale ile ödeme yapılmayacaktır.

*Ödeme işlemini gerçekleştirdikten sonra banka görevlisinden 2 (iki) adet dekont almanız   gerekmektedir. Katkı Payı/Öğrenim Ücreti dekontunu kayıt yenileme tarihleri arasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına veya Akademik danışmanınıza teslim etme zorunluluğunuz yoktur. Fakat oluşabilecek sorunların çözümü için dekontunuzu saklayınız.

*15 Eylül 2025 itibariyle güz yarıyılı dersleri başlamıştır.

*10-17 Ekim 2025 tarihleri arasında ders kaydını yapmayan öğrenciler güz dönemi için ders kaydı yapamazlar ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

** Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerimiz, yarıyıl başlangıcından (15 Ekim 2025) itibaren bir ay içerisinde   kayıtlı bulunduğu akademik birime kayıt dondurmak istediğine dair dilekçe ibraz etmek zorundadır.

*** Ayrıca, öğrencilerimiz Öğrenci Bilgi Sistemine güncel iletişim bilgilerini ve güncel mail adreslerini eklemeleri gerekmektedir.